Followers

Friday, March 18, 2011

Akal Vs Emosi

kalau akal Vs emosi selalunya emosi yg akan mendahului sbbnya org selalu berfikir gunakan emosi bukannya dgn akal ( termasuklh dgn aku )
Kenapa akal selalu ditinggalkan bila kita menghadapi sesuatu theni kita guna emosi yg akhirnya tidak membawa sebarang penyelesaian....( nak jadi kaunselor agak2 ada bakat tak ..)

kehidupan seharian selalunya memerlukan org mengatasi emosi yg menganggu tak kira seseorg itu pemain basketball atau penembak yg handal emosi tidak membantu yg setia bersama kita ketika itu adalah akal fikiran yg bakal membantu kita...

knapa nmpak mcm matahri jer.....????
Beberapa isotop yang netron, seperti 11C and 18F, masa hidupnya sangatlah singkat dan luruh dengan berubahnya proton menjadi netron. Dalam prosesnya dihasilkan positron (elektron yang bermuatan positif). Positron adalah sebuah bentuk dari antimatter. Ketika sebuah positron bertemu sebuah elektron, keduanya akan lenyap dan menghasilkan foton sinar gamma yang terpancar dari titik pertemuan mereka ke arah yang berlawanan.....ini sedikit maklumat yg aku cari memang otak kita mengandungi proton berikut yg bakal merangsang emosi dlm memikirkan sesuatu perkara itu yg menyebabkan emosi selalu mengawal setiap tindakan...agak-agak otak manusia nie boleh meletup tak....??????

Teringat plak dkat ckgu kimia aku...nampk jer kecik molek perhhh...dy pon volume high volt..( seskli nk gak kutuk cikgu tapi sayang kot kat dy... )
Terima Kasih

No comments:

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati