Followers

Friday, September 23, 2011

Muhasabah itu perlu

HeyHey..

Take a few minute here to  view you again.In silence does't mean that forgot tapi ada tanggungjawab yg harus aku laksanakan.Yupsss...being a student need more concentration what ever we do walaupun kadang2 tu terbabas juga dgn buat benda yg tak bertauliah.Bayangkan kalau study jer memanjang nanti teroverdos pandai terlebih susah juga so take a time dlm diri do something yg boleh membuatkan kita happy.Something ada juga org yg kata life aku nie boring or blabla..whatever la yg penting aku happy now lepak-lepak dgn member2 baru sharing apa yg patut hidup macam tu baru ada kebebasan.If we want happy, our life must be free.That's mean bukan terlalu kingsocial or something like that.Tapi kita tahu apa yg kita buat itu baik atau buruk.Dah besar so pandai-pandai la fikir.





Fahami ayat nie baik-baik tau. Lepas tu fikir-fikirkan.

When you give-up or istilah melayu senang sikit " putus asa" you must remember that  someone will always with you side " Allah " one names that you must remember all the time.Kadang-kadang tanpa kita sedar hidup nie satu anugerah yg tidak ternilai dlm setiap tindakan yg dapat mendamaikan jiwa.


Kita dianugerahkan satu nyawa yg harus dijaga sebaik mungkin pernah terfikir tak kenapa manusia nie begitu istimewa? Kita juga dianugerahi nikmat sebuah perasaan yg tidak ada kepada makhluk yg lain hanya kita yg mampu merasai itu semua.Mencintai dan dicintai itu adalah perkara normal yg ada pada manusia.Tapi seharusnya kita menjaga setiap tingkahlaku ia boleh menjadi penawar atau racun dlm hidup.




Kadang kita perlu curi sedikit masa untuk muhasabah diri ini.Sebagai manusia biasa kita tidak lari dari melakukan kesilapan.Kadang-kadang kita tidak sedar yg perbuatan kita telah menyakitkan hati org lain terutama org yg kita sayang.Tidak salah juga rasanya jika kita simpan perasaan sayang itu agar ia lebih bermakna dan berharga.Jangan mudah ungkapkan ungkapan sayang itu, mungkin pada masa yg akan datang ungkapan itu tidak mempunyai makna lagi.

Boleh tak bukakan sedikit minda ? Sama ada kita bersedia untuk menghadapi hidup yg bakal mendatang.Sayang rasanya kalau usia kita yg muda ini kita sia-siakan begitu sahaja tanpa ada manfaat.




-Aku suka Ldy Lickem...

ps/:Termood jiwang malam nie.Nie mungkin post sampai aku final exam.

Terima Kasih

4 comments:

yusuflaili(Goku) said...

Salam;
kadang manusia susah nak berubah walaupun telah banyak musibah telah Allah datangkan pada manusia,kaum,bangsa dan negara.

Nurul _Tika said...

@yusulaii tu la yg dinamakan hidup

Fatin Farhana Binti Ramli said...

jadi student banyak dugaan ..

Elih Japahar said...

Jiwang sekali sekala tak pe jugak :P

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati