Followers

Saturday, April 23, 2011

1999.90% aku pasti

assalamekom....

Weh dh seminggu aku x update blog nie...
 Mood hari nie aku terlebih rajin aq terlah berjaya menjelaja......Wowww dah lama x buat keja mcm nie walaupun tak dapat gaji..hahahah..clap for me please.


Sekarang aku pasti jamin  rasa  yakin dan comfrm 1999.90% lepasan SPM yg seumur dgn aku mesti otak tengah pusing nak sambung balajar kat mana.Mesti la nk masuk U tapi x tau la kot ada yg nak masuk tadika balik yela sbb terlampau rindu time sekolah zaman dulu kala.

  • weh nak sambong mana nie...?
  • dah dpt belom tawaran U...??
  • nak bik kos apa lepas nie..???
  • minat ka kos tu...????

Dan soalan sewaktu dgnnya yg selalu ditanya.Selalunya sekarang nie mesti kita pilih berdasarkan minat klau x dak minat mcm mana nak carry kos tu.Tapi , tapi dan tapi ada setengah tu kena ikut cakap family.Memang la sedih sbb kita x dapat capai impian or apa yg kita nak tapi pernah tak terpikir semua yg ditentukan family tu ada baiknya.Mungkin itu yg terbaik untuk kita.Sesetengah org when hidup ditentukan oleh family lebih berjaya dr pilihan kita sendiri.Betul tak cepat sokong aku1999.90%.






Trend zaman sekarang habis  jadi jer cikgu senang citer.Korang ingat nak jadi ckgu nie senang ker.Walaupun bidang nie slalu jer dipandang rendah tapi klu tak der ckgu mana  dtg students straits A tu..Ungkapan perguruan memang mudah disebut tapi hanya yg layak mampu bergelar guru.


Sekarang nie setinggi mana pun pelajaran seseorang tu kalau tak pandai rebut peluang yg ada tak guna juga.Bukan sekadar segulung ijazah  yg menentukkan kita pada masa hadapan tapi keupayaan diri sendiri untuk survive dlm hidup nie.Walaupun seorang tu mempunyai PHD pun  kalau tak digunakan sebaik mungkin tak kemana juga.

Selalunya untuk mendapatkan yg terbaik dlm hidup perlu kita korban sesuatu agar kejayaan dan kesenangan dapat kita kecapi pada masa akan datang.So fikir2kan la....Perancangan untuk kita bukan untuk memusnahkan kita tapi perancangan untuk membuat kita berjaya.






 


Terima Kasih

No comments:

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati