Followers

Wednesday, April 6, 2011

Just say it...

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu tapi ia terbaik untukmu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu tapi ia bukan yang terbaik untukmu"

nie gmbaq cilok ....


grinned as must you like even through you're in trouble "seriuex"

selalunya setiap masalah yg kita hadapi ada penyelesaian
 penyelesaian yg perlu dicari
mungkin dlm pencarian itu perlu ada secebis ungkapan
perlu juga secangkir senyuman serta keikhlasan
mungkin juga kerendahan diri jadi taruhan
mungkin ia sukar diungkap
tapi adakah ianya wajar diungkap jika tiada yg mengerti 
pengertian itu perlu
walaupun tidak dihargai akan ungkapan itu
cuma jgn jadikan ia sebagai satu penghalang untuk memperbaiki keadaan
agar sesuatu itu kembali pulang...


hadap laptop bkn main lama tapi ciput nie ja...Ishhh...
merujuk seperti penyataan aku kat atas tu berkaitan sebuah ungkapan iaitu kemaafan. Just say i'am sorry...senangkan tapi betul2 ikhlas ka kita cakap mcm tu or sekadar untuk menutupi atau memperbaiki keadaan.( jap2 tngah pikir aku pernah say sorry tak...hurmm..)

memang sukar untuk mengakui kesilapan tapi korang sanggup ker terus dlm perasaan bersalah tu.Klu aku mesti tak sanggup hidup mcm tu.. Dihantui perasaan misteri opsss..,nie bukan citer hantu ok mestilah dihantui perasaan bersalah yg nie aku pernah rasa dan aku sure 1000%  korang pun mesti pernah buat salah jugak.
walau sebaik mana pun kita sebagai manusia nie takkan pernah dapat lari dari melakukan kesilapan sama ada dlm keadaan sedar atau separa sedar.Mungkin bagi sesetengah org kesilapan kecil tak membawa sebarang makna tapi tanpa kita sedar kesilapan kecil itu yg bakal membawa seribu sesalan yg tiada penghujung buat kita semua.

Kenapa seringkali ungkapan tu sering dipermainkan..???
  • mungkin tiada keikhlasan
  • mungkin tiada kesungguhan
  • mungkin tiada nilai
  • mungkin sekadar perkataan
  • mungkin sekadar mainan
  • mungkin juga kita tidak layak menerima kemaafan atau memberi kemaafan itu

tetiba teringat kat sorang member aku nie.rasa mcm bersalah gila2 kat dia.Hurmm...but until now aku tak say sorry pon..sedihnya, menyesal pun ada...sekarang aku dapat banyangkan mcm mana perasaan dia..." sorry'


tu la org cakap tapi aku yg tulis tau bila sesuatu ada depan mata kita tak pernah hargai tapi bila sesuatu itu jauh dari kita , dari situ mungkin kita baru bangun dari tidur ala-ala dapat mimpi ngeri.Mungkin waktu tu baru sedar akan kesilapan so terhegeh2 la nak minta maaf konon2 takut tak sempat nak minta maaf mati dulu la katakan ..yg nie minta elak ok..


 si A : weh..aq nak cakap nie..?

si B  : ader aq ckap ko nie bisu...

si A : Jgn la marah ( dgn muka kering seposen) ...sebenarnya aq nak cakap kat ko yg aq          betul2 nak kawan dgn ko nie..aq harap ko boleh terima

si B : Ko pikir ko tu sapa anak PM ker...tak pernah aq berkawan dgn anak yatim mcm ko nie          tau..huhuhu..ada hati nak kawan dgn aq.Opsss..sorry to say ..ko balik cermin baik2              ko tu layak kew kawan dgn aku..


kalau sebegini penghinaan yg diterima mcm mana..
terpulang kepada diri sendiri sama ada kita sanggup menerina kemaafan yg mungkin  ada pada penghujung nanti...

setiap kita punyai hati dan perasaan..
sediakan sedikit ruang dlm hati itu untuk menerima dan memberi kemaafan..
aku percaya ia juga satu kemanisan dlm kehidupan bila kita memaafkan seseorg.Dan aku percaya kesilapan tidak pernah mencari kita tapi kita sendiri yg berusaha untuk mencari kesilapan so elakkan dari mencari sesuatu yg perlu kita hindari...

jangan kita tangisi sesuatu yg berlaku, tapi berusahalah untuk mendapatkan sesuatu yg bakal membawa kegembiraan buat kita kerna perjalanan ini baru permulaan hidup....










Terima Kasih

No comments:

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati