Followers

Tuesday, May 31, 2011

Bila kita hidup berdikari

Assalamualaikom semua...



Okey kat sini aku nak citer sikit mcm mana life kalau kita hidup berdikari stay away from family katakan.Kadang2 tu time nie la kita nak belajar semua benda.Dulu klu dgn family kalau nak bangun  pagi jer aku sure mesti mak korang yg kejutkan korang kalau tak lagi matahari tak tinggi mesti tak bangun betul tak. Breakfast pon org siapkan macam puteri raja gitu. Siapa yg tak nak kalau macam tu. Ok sapa sokong penyataan aku tu tapi aku tak macam tu tau awal2 lagi dah bangun kalau tak caya cuba call mak aku.Mesti mak aku cakap aku nie budak baik.Weh aku tak rasuah mak aku tau ....

Tapi ada lagi benda yg lebih best yg perlu kita belajar bila stay away dari family.Time tu juga ler korang dapat belajar macam mana nak basuh baju sendiri kalau tak dak washing machine, tu lagi la teruk tahap arnab korang kena berdikari.Pada masa yg sama korang juga kena belajar cara2 nak iron baju, yela dulu asyik mak or maid2 korang jer buat time tu la korang dapat rasa keseronokkan iron baju nie special sekali bila baju yg kurang iron tu terbakar menangis tak berlagu tau nie berdasarkan pengalaman aku terbakar sehelai baju sekolah aku time kat hostel dulu.Kalau tak silap aku start iron baju sendiri form 1.Hurmm...ok la daripada org yg mengharapkan org lain.
Bagi perempuan pula time tu baru nak try2 masak.Tapi rasanya makan tu beli kat kedai jer.Yela perempuan sekarang so busy.


Masa nie juga la korang dapat belajar mengenali member2 korang yg mana dapat jadi teman sejati atau teman hanya sekadar peneman ketika time happy.Alah time nie juga la korang dah mula nak cari life baru. Mula nak cari pasangan untuk bercinta bagi sesiapa hormone terlebih.Time nie juga la tahap permikiran korang akan lebih matang.Korang mungkin dah boleh fikir dan merancang perjalanan hidup korang pada masa hadapan dan tahu baik buruk sesuatu perkara sebelum korang buat.

Tapi agak malang bagi sesiapa yg tak nak cuba hidup berdikarai nie.Macam perkara yg tak pernah kita buat akan kita buat sebabnya nak try pengalaman baru dlm hidup.Orang cakap tak salah kalau kita try sesuatu yg baru agar ia boleh dijadikan panduan untuk kita pada masa yg akan datang.

Ok aku nak tanya boleh tak korang banyangkan bila seseorang anak lelaki or perempuan yg tak pernah stay away dgn family anak emas katakan tiba2 jer berpisah.Macam mana life diorang nie? Mesti tidor pun tak lena makan pun tak lalu.Kalau ada yg macam tu lagi senang citer jimat sikit belanja sebab makan pun tak nak.Aku ada sorang member nie just pergi plkn jer, tu pun tak boleh nak stay away dgn family.Member aku nie lelaki tau bukan perempuan mesti every night nangis sambil peluk baju mak dia.Betul tak.Tapi jangan bunuh diri sudah.So fikir-fikirkan apa yg terbaik untuk korang...


m


ps:/Lagu nie aku dengar best bila sorg cikgu time hari guru dy nyanyi,Sedap kot suara dy..

Terima Kasih

No comments:

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati