Followers

Thursday, June 2, 2011

Contengan Jalanan by Hlovate

Assalamualaikum semua....

Nie part kedua

Hey  semua sekarang aku teramat gembira coz dah dapat  khatam novel nie puas aku cari last2 jumpa gak kat bookstore, novel nie  lambat  sampai area utara.Aku dapat nie pun secara tak sengaja happy sangat bila dah jumpa novel nie and terus beli.So sesiapa yg dah baca novel nie aku ucapkan tahniah kat korang tau bagi yg tak pernah  dengar citer pasal Hlovate nie salah satu novel dia yg terbaru. Ok kat sini meh aku nak citer pasal novel nie ok.Berdasatkan tajuk yg tertuliskan kat atas tu ' contengan jalanan' berkaitan sebuah perjalanan untuk mencari sebuah erti kehidupan.Novel nie aku rasa padat dengan contengan perjalanan kehidupan manusia untuk mencari Allah S.W.T untuk mengenal sebuah erti kehidupan yg sebenar.

Life is full of answer waiting to be discovered by -HLOVATE-

My similitude and that of the life of this world is that of a traveller who took a rest at minday under a shade of a tree and then left it.-

Hidup kita ini hanyalah seketika sahaja.Pencarian amal perlu disegerakan untuk melengkapkan diri kita menghadapi sebarang kemungkinan yg bakal berlaku ini kerna kita tidak akan kekal selama-lamanya di dunia ini.Pencarian mengena erti hidup oleh Chad dan Fend terkandung seribu makna.Aku pasti novel ini dapat memberi input menarik kalau korang betul2 baca dan menghayati hasil penulisan Hlovate nie.

 


The man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th...


No secret, no lies
Naked words coming down 
tumbling from the tainted skies
Littering even dirtier streets
mucked by he and she, and their shady train,,,,
 
Aku hormat gila dgn cara penulisan nie.Boleh dikatakan memberi inspirasi bagi pembaca dgn olahan citer dia memang best.So aku promote kat korang nie wajib cari tau novel nie.Kalau sesiapa yg dah baca bagi pendapat korang kat aku tau.
Terima Kasih

No comments:

© My Destiny | Design By Blog Bingkisan Hati